cem_logo

Centrum Egzaminów Medycznych w Łodzi
90-051 Łódź, Al. Piłsudskiego 22
tel.: 42 272 2030
kontrast standard                 A A+ A++

bip
















Komunikat w sprawie świadectw LEK/LDEK
W związku z nowelizacją przepisów od dnia 1 września 2025 r. Centrum Egzaminów Medycznych nie będzie wydawać papierowych świadectw Lekarskiego Egzaminu Końcowego/Lekarsko-Dentystycznego Egzaminu Końcowego. Dokumenty te zostaną zastąpione elektronicznym zaświadczeniem, które osoba zdająca będzie mogła pobrać samodzielnie za pośrednictwem Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych (SMK). Rozwiązanie takie będzie dotyczyło zaświadczeń wydanych po LEK i LDEK, które odbędą się po dniu 1 września 2025 r.

W przypadku utraty świadectwa LEK/LDEK/LEP/LDEP wydanego przed dniem 1 września 2025 r., osoba zainteresowana może wystąpić do Dyrektora CEM z wnioskiem o wydanie zaświadczenia elektronicznego (wzór wniosku: [LEK/LEP], [LDEK/LDEP]). Za dokonanie tej czynności pobierana jest opłata w wysokości 40 zł.

W przypadku ujawnienia błędu na świadectwie LEK/LDEK/LEP/LDEP, wydanego przed dniem 1 września 2025 r., osoba zainteresowana może wystąpić do Dyrektora CEM z wnioskiem o wydanie zaświadczenia elektronicznego zawierającego poprawne dane (wzór wniosku: [LEK/LEP], [LDEK/LDEP]). Wydanie zaświadczenia następuje po przesłaniu do CEM świadectwa zawierającego błąd. Jeśli błąd nie jest zawiniony przez CEM, za dokonanie korekty i wydanie zaświadczenia pobierana jest opłata w wysokości 40 zł.

Zaświadczenia zastępujące utracone albo błędne świadectwa są przekazywane w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej podany przez Wnioskodawcę.
Wnioski składa się na platformie e-PUAP lub e-Doręczenia. Nie będą rozpatrywane wnioski przesłane pocztą elektroniczną (e-mail).